Vinkit yritysilmeeseen ja visuaaliseen suunnitteluun

Vinkit yritysilmeeseen ja visuaaliseen suunnitteluun

Tässä on Luova toimisto WILDDREAM Designin syksyn vinkit yrityksesi verkkosivulle, yritysilmeeseen ja visuaaliseen suunnitteluun.

Jos yrityksesi verkkosivulla on esim. banneri, jossa on kesäkuva, vaihda se syksyiseen kuvaan tai pian talviseen.

Poikkeuksen tähän tekevät ne verkkosivustot, jotka esimerkiksi myyvät matkoja etelän lämpöön.

He myyvät mielikuvaa ihanasta lämmöstä, auringosta kauniin meren ja rannan kera.

Niin moni suomalainen kaipaa lämpimään ja aurinkoon, näin syksyn tullen. 

  • Muista päivittää yrityksesi sisääntulo ja näyteikkunat vuodenajan mukaan. Jotkut yritykset jaksavat innokkaasti päivitellä rekvisiittoja myös juhlapyhiin. Hyvä näyteikkuna saa asiakkaan pysähtymään ja tulemaan liikkeeseen sisälle.
  • Somessa ja verkkokaupoissa hyvät kuvat ja videot, jotka luovat miellyttäviä mielikuvia ja tunteita, vetävät puoleensa uusia seuraajia ja tuovat verkkokaupalle asiakkaita.

Monissa yrityksissä on panostettu huolella yrityksen markkinointiin ja heiltä löytyy ammattilaisten tekemät kuvat, videot, bannerit, mainokset jokaiseen vuodenaikaan sekä juhlapyhiin.
Paranna yrityksesi näkyvyyttä somessa!

Mille kaikille eri somealustoille teidän yritys tarvitsee kuvia ja videoita?

Toki myös perinteiset printtimainokset esim. lehtiin sekä tv- ja radiomainonta on hyvä muistaa. Riippuu niin monesta asiasta ja tekijästä, mikä markkinointi toimii kenelläkin.

visuaalinen suunnittelu markkinointiviestintä somemarkkinointi yrityskuvaukset luova toimisto wilddream design finland
sisällöntuotanto somemarkkinointi somistuspalvelut mainostoimisto wilddream design

Jos sivustollasi on ns. yleiskuva bannerina, kirjoita verkkosivusi blogiin uusi artikkeli ja lisää siihen vuodenaikaan sopivia kuvia. Tee itse tai teetä vuodenaikaan sopiva mainos.
Onko yrityksesi verkkosivulla on jo oma blogi?

WILDDREAM Design auttaa yrityksiä suunnittelussa, markkinoinnissa, verkkosivuissa, somistuksessa, messuilla, tapahtumissa, sisällöntuotannossa, valokuvauksessa, videoissa ym. somemarkkinointiin tarvittavissa töissä. Jos teillä ei ole vielä sometilejä tai blogia, autan mielelläni. Saat etäassarin avuksesi. Ole ajoissa liikkeellä, jotta saat palvelun juuri silloin, kun sen tarvitset. Sesongit voivat olla kiireisiä. Sesongin suunnittelu olisi hyvä aloittaa 2-4kk etukäteen.

Aina ei riitä se, että ammattikuvaaja käy ottamassa kuvia yrityksestä. Ja kuvat yrityksen verkkosivulle tai someen lisää se kaverin kaveri. Kuvausten ja verkkosivujen visuaalinen suunnittelu on tärkeä osa onnistunutta kokonaisuutta.

Parhaaseen lopputulokseen päästään suunnittelemalla kuvaus yhdessä asiakkaan kanssa (ja erillisen kuvaajan kanssa) ja tekemällä suunnitelmat kuvakulmiin ja kohteisiin, valitaan rekvisiitat ja suunnitellaan tekstit. Sujuvan yhteistyön merkitystä ei tule väheksyä.

Kuviin tehdään tarvittavat kuvankäsittelyt ja videoihin editoinnit. Lisäksi kuvat muokataan sopivan kokoiseksi ja niihin tehdään hakukoneoptimointi, ennen lisäystä asiakkaan verkkosivulle tai sometilille.

Ja toki, pitää olla suunnitelma, mitä kuvia käytetään mihinkin kohteeseen. Ja sitä visuaalista silmää tarvitaan, jotta lopputulos on onnistunut.

markkinointiviestintä visuaalinen suunnittelu mainostoimisto wilddream design

Saman kuvaussession kuvia käytetään monesti myös muilla somealustoilla yrityksen digitaalisessa markkinoinnissa ja/tai perinteisessä printtimainonnassa. Eli hyvin suunniteltu kokonaisuus, onnistuneet kuvat ja videot sekä visuaalinen suunnittelija on todellakin iso hyöty yrityksen markkinointia ajatellen.

WILDDREAM Designilla tiedetään, minkä kokoiset kuvat toimivat milläkin digitaalisen markkinoinnin alustalla ja visuaalinen suunnittelu tehdään aina asiakkaan yritysilmeeseen sopivaksi.

Ota yhteyttä, kun tarvitset visuaalista suunnittelijaa  toteuttamaan esim. somekanavia tai verkkosivuja. Tai tarvitset graafista suunnittelijaa johonkin yrityksesi projektiin.

Syksyisin terveisin

-Niina-

Samankaltaiset artikkelit